Okosító

A Google Ads előnyei

Aki most ismerkedik a hirdetésekkel, abban azonnal felmerül a kérdés: melyik platformon kezdjem?

Erre persze a megfelelő válasz az lenne, hogy „Attól függ.”, ami bármily furcsán is hangzik, de ez egy releváns válasz, lévén, illik a hirdetési tevékenységet a marketingstratégiának alárendelni. A Megoldás Marketing is emiatt kezdi tevékenységét mindig egy ingyenes konzultációval.

Mégis, ha valaki kifejezetten az egyik platformra összpontosít, vagy csak szeretné átlátni a naponta milliószámra születő internetes keresések közé való behatolást, a Google Ads egy jó irányzat számukra.

De mi az a Google Ads, pontosan?

A Google Ads a Google online hirdetési platformja, ami lehetővé teszi, hogy online hirdetéseket hozzunk létre az általunk kínált termékek és szolgáltatások iránt érdeklődő közönség elérése érdekében. A Google Ads platform a pay-per-click (PPC) hirdetési rendszerrel működik, azaz akkor kell fizetni, amikor egy látogató rákattint a hirdetésére.

Miért hasznos?

Erre a kérdésre már könnyebb a válasz.

Mára a Google a márkán túl igévé emelte magát. A „Google” kifejezést mára már szótárak is magukban foglalják, ami nem is csoda, mert a „Google-jelenség” működése érthető, és megmagyarázható: ma már, ha az embereknek válaszra váró kérdésük van, az első megálló általában a Google.

Mit teszel, ha erősödő hátfájásod jelentkezik?

Ráguglizol.

Mit teszel, ha vennél egy kanapét?

Ráguglizol.

Mit teszel, mielőtt kiválasztod utazásod célpontját?

Ráguglizol.

A Google keresőmotor évente több, mint 2+ trillió ilyen keresést kezel. Ez több, mint 5 milliárd keresést jelent naponta, világszerte.

A szerencse az, hogy ezek között ott vannak azok az emberek, akik olyan problémákra keresnek megoldást, amelyekre a Te vállalkozásod kínál megoldást. Gondolj csak bele – legutóbb mikor kerestél egy problémára megoldást a Google keresőjében?

És most gondolj bele abba, hányan kereshetnek jelenleg is a rendszerben? Ez azért fontos, mert, ha Te segítesz nekik megtalálni a választ, még ha csak egy hirdetéssel is, nagyobb valószínűséggel választják majd a Te termékedet, mint a versenytársét.

A Google segítségével minden vállalkozás és minden érdeklődő számára van valami a vásárlói út minden szakaszában. És ez itt a kulcs! A vásárlói út. Ez ugyanis már egy megkezdett folyamat: A Facebook szóráshirdetésekkel ellentétben a Google konkrétan olyan embereket ér el, akik az információkeresés vagy alternatíva szelektálás szakaszában vannak.

Ezért is hatékony technika az ügyfélbázisod bővítésére az olyan releváns kulcsszavas keresőkifejezésekre való célzás, amelyek a vevőkben is felmerülhetnek.

A legnagyobb különbség a Google Ads és más hirdetési formákkal elért emberek között a tehát szándékukban rejlik. A közösségi médiában például az emberek nem a reklámokat keresik, nem keresnek megoldást a mindennapi életüket megkeserítő problémákra. Babaképeket, nyaralási fotókat, híreket és családi frissítéseket keresnek. Ha pedig olyasvalakinek reklámozol, aki nem akarja, hogy reklámozzanak neki, nagyobb az esélye, hogy nem veszik észre, vagy elutasítóan állnak hozzá a hirdetéshez.

A keresőhálózaton azonban nem olyan embereknek hirdetünk, akik nem akarnak reklámokkal találkozni. Olyan embereknek hirdetünk, akik valami konkrét dolgot keresnek, például egy jó fotelt, egy megbízható könyvelőcéget, vagy egy remek éttermet.

Amikor pedig megjelenik a hirdetésed, segít nekik megtalálni a választ, ahelyett, hogy megszakítaná az online böngészés élményét.

Egyes szakértők még a keresőhirdetéseket is – a kimenő hirdetésekkel szemben – a bejövő marketing egyik formájának tekintik, mivel segítenek valakinek, aki az első lépést megtette, hogy keressen. Az Ads használatával egyszerűen hagyod, hogy az érdeklődők hozzád jöjjenek, majd segítesz nekik választ találni keresésükre.

Okos költés

A Google Ads-et nem minősítjük drága hirdetési platformnak, de óvatosan kell bánni vele, a nem jól célzott reklámok vagy a rossz kreatív üzenetek ugyanis csak a belső kassza megterhelését eredményezik.

Szerencsére a Google mindent egyszerűen és könnyen érthetővé tesz egy marketingszakember számára. Olyan alapvető információkat tudhatunk meg, mint a kattintások, megjelenítések, kulcsszavak költségvetése stb., vagy még részletesebb információkhoz juthatunk a Google Analytics integrációval. Ez lehetővé teszi, hogy pontosan lássuk, hogyan viselkednek a látogatók a webhelyen – egészen odáig, hogy mire kattintottak, hová mentek tovább, és mennyi időt töltenek ott.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás még mindig a legtöbb nagy látogatottságú webhely gerincét képezi. Az első oldalon látható bejegyzések és weboldalak nem csak jól megírtak, gondosan felkutatott kulcsszavakkal; olyan oldalakon találhatók, amelyek idővel nagyszámú ún. backlinket gyűjtöttek össze (ez még mindig az első számú rangsorolási tényező a weboldalak esetében).

Évekbe is telhet, mire egy széles kulcsszóra keresett kifejezésre a saját oldalad az áhított első helyen láthatod.

Ha azonban elindulunk a Google-nál, exponenciálisan nő az esélye, hogy megugorjuk az organikus találatokat.

Ha eddig az volt a kérdés, hogy „Miért használjam a Google Ads-et?”, akkor próbáljuk újraértelmezni ezt az olvasottak alapján: „Miért ne?”.

A hálózat minden méretű, különböző költségvetéssel és különböző hirdetési célokkal rendelkező vállalkozás számára kínál valamit. A végtelennek tűnő keresések tengerében miért ne igazodhatnánk el, miért ne jelenthetnénk mi azt a szigetet, amit keresnek a sodródók?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük