Okosító

Miért van szükség saját weboldalra?

Amikor úgy tűnik, hogy a közösségi média uralja az internetet, könnyen jöhet a kérdés: “Szükségem van-e saját weboldalra?”.

A válasz igen, ebben a cikkünkben áttekintjük, miért.

A digitális technológiák vállalati integráltságát tekintve Magyarország a 26. helyen áll az Európai Unió (EU) tagállamai között, ez derült ki az Európai Bizottság által 2021. novemberben nyilvánosságra hozott DESI indexből. Az egyes tagországok digitális fejlettségét mérő összesített mutatószám alapján hazánk a 27 EU-tagország között a 23. helyen áll – írja az Adó Online.

Még így, a koronavírus után is – ami nagyban felgyorsította a digitalizációt – Magyarországon a vállalkozások és az egyéni vállalkozók jelentős hányadának nincs weboldala. Pedig annak számos előnye van, sőt, szinte kötelező, a közösségi média jelenlét ugyanis nem elegendő.

Megjelenés, bizalom

A legtöbb ember nem bízik egy jó weboldal nélküli vállalkozásban. Egy tiszta, modern oldal, amelyet rendszeresen frissítenek, és amely felbukkan a keresőmotorokban, azonnal növeli a hitelességet. A potenciális ügyfelek jobban megbíznak benned, és minden szükséges információt egy helyen találnak. A digitális korban elvárás, hogy a vállalkozásoknak legyen webes jelenlétük.

Még a legkisebb helyi vállalkozásnak vagy nagyobb szervezeteknek is szükségük van weboldalra – egy egyszerű egyoldalas oldaltól (onepager) kezdve a többfunkciós weblapokig, szükséges a felkereshetőség.

Míg bárki könnyen létrehozhat egy Facebook-oldalt vagy egy Instagram-fiókot rosszul megadott adatokkal, vagy hibás kivitelezésben, egy professzionális üzleti weboldal olyan módon legitimálja a cégedet, ahogyan más közösségi médiacsatornák nem.

Persze mindez nem csak vállalkozások esetén fontos. Ha azt fontolgatod, hogy létrehozol egy helyet a portfóliódnak, hogy megmutasd a munkádat, vagy valamit, ami reprezentál téged és munkásságodat, vagy amit elküldhetsz az állásjelentkezésedkor, nincs profibb módja annak, hogy kitűnj a tömegből, mint egy személyes weboldal.

Több ügyfél, jobb konverzió

Ismered azt a morbid viccet, hogy „ha szeretnél jól elrejteni egy hullát, tedd a Google második oldalára”?
A jól optimalizált weboldalak a Google-kereső első oldalán jelenhetnek meg, olyan új ügyfeleket vonzva, akik nem kifejezetten téged kerestek, hanem csak egy témát vagy terméket általánosságban. Sokkal nagyobb az esélye annak, hogy valaki “rábukkan” a weboldaladra, mint egy közösségi média profilra. Nem is beszélve arról, hogy a Te céged, és bármely konkurens vállalkozás vagy ajánlat összehasonlítása is könnyebb, ha minden érintett félnek van egy profi weboldala.

A Facebook és a Google hirdetések előnyeiről már beszéltünk korábbi cikkeinkben. A kérdés azonban ezen a pontos is releváns, hiszen, ha Google Ads vagy a Facebook hirdetésekben gondolkodsz, akkor a forgalmat egyenesen a saját weboldaladra irányíthatod. Az oldalon az ügyfelek pedig minden részletet és információt megkaphatnak ahhoz, hogy megalapozottan dönthessenek terméked vagy szolgáltatásod mellett, vagyis konkrét cselekvés motiválja őket. Mindezt megtoldja a beépített felugró űrlapokkal és webes push-értesítésekkel ellátott oldalak varázsa, amik arra ösztönzik a weboldal látogatóit, hogy kapcsolatban maradjanak veled és később újra vásároljanak.

A Google Ads-ra visszaugorva egy pillanatra pedig mondani sem kell, a Google keresési hirdetések csak akkor hitelesek, ha nem egy közösségi média platformra visznek, hanem egy saját oldalra.

Olcsó és gyors

Saját oldal létrehozása ma már nem egy „millió-forintos” tétel. Nem szükséges hozzá professzionális webdesigner csapat, vagy informatikus mérnökök tömege, sőt, megtanulni kódolni sem feltétlenül szükséges. A legegyszerűbb az olyan utakat választani, amikor egy kis csapat olcsón és gyorsan megvalósítja álmaid és kimondottan modern és esztétikus, mobilbarát és optimalizált weboldalt varázsol neked rövid időn belül, akárcsak ezt tesszük mi is a Megoldás Marketingnél. Ehhez elegendő csakis annyi, hogy egy dokumentumban leírod, mit az, amit látni szeretnél saját weboldalad szövegeként és kész.

De ha magad vágnál neki a weblapépítésnek, az sem lehetetlen! Mint mondtuk, nincs szükség kódolásra, egyészen egyszerű megoldások várnak rád saját utadon is, csak egy domain névre lesz szükséged valamely szolgáltatótól, a kellő méretű tárhelyre, esetleg saját e-mail fiók kiterjesztésre, egy általad kedvelt CMS-rendszerre, annak bővítményeire, és a template építő modulokban létre is tudod hozni saját online megjelenésed.

Kezedben a kontroll

A Te saját weboldalad a Te saját online szabadságod is egyben. A közösségi médiajelenlétedet nem tudod olyan mértékben testre szabni, mint saját weblapod. A közösségi médiában minden eszközödnek és leírásodnak korlátai vannak, gyakorlatilag ugyanolyan formátumúnak kell lennie, mint mindenki másé. Ha valóban ki akarsz tűnni, egy weboldal a megoldás.

Az abszolút tervezési szabadság lehetőséget ad arra, hogy egyedi módon mutasd be termékedet, és saját magad.

A weboldalon megjelenő arculat feletti kontroll nem csak a grafikáról és az elrendezésről szól. Te döntöd el, hogy mit teszel ki, mit mutatsz meg, így, ha vannak például klassz online értékeléseid, ügyfélbeszámolóid, videóid stb. akkor ezek mind helyet kaphatnak a saját weboldaladon.

Ha van galériád vagy portfóliód, az szintén egy lehetőség arra, hogy kreatív módon jelenítsd meg mindazt, amit szeretnél. Egy weboldalt bármikor áttervezhetsz és megváltoztathatsz rajta akármit, amikor csak akarod.

A “teljes irányítás” másik oldala, hogy egy weboldal a Te tulajdonodban lévő felület. Nem kell követned a közösségi platformok állandóan változó szabályait, és míg maguk a platformok jönnek és mennek (emlékszel az IWIW-re? Vagy a MyVIP-re?), addig a weboldalad örökre megmaradhat. Emellett bármelyik internetező kapcsolatba léphet a weboldaladdal anélkül, hogy fiókot kellene létrehoznia.

Minden marketing központja

A weboldal lehet az első hely, ahol a potenciális ügyfelek kapcsolatba léphetnek veled, és megismerhetik vállalkozásod.

Ide érkeznek a Facebook hirdetésből, ide érkeznek az Instagram posztból, ide közvetíti őket a Google. Innen gyűjtesz feliratkozókat, ide kattintanak át, ha látnak a Google térképen, itt böngészik szolgáltatásaid, itt vásárolnak tőled.

Ez a Te digitális névjegyed, amibe mindenki annyira mélyül bele, amennyire akar.

Ez a kampányaid gócpontja, ez a közös nevező mindenben, amit csak szeretnél az online és offline térben elérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.