Kategória nélkül

A Facebook hirdetések előnyei

Legutóbbi cikkünkben igyekeztünk felsorakoztatni néhány érvet a Google Ads mellett. Ezúttal azonban áttekintjük a Facebook (pontosabban a Meta) mellett szóló érveket, elvégre ez a platform is óriási marketingelőnyökkel járhat.

Mielőtt azonban áttekintenénk a Meta Ads Managert (a Facebook hirdetéskezelője), egy kitételt mindenképp megjegyeznénk: általánosságban megfogalmazható, hogy a legtöbb esetben az összehangolt kampányok a leghatékonyabbak. Természetesen minden vállalkozó és minden vállalkozás egyedi megoldásokat kíván, de leggyakrabban nem kell egyik, vagy másik platformot előnyben részesíteni, a legjobbnak számos alkalommal az mondható, amikor közös Google Ads és Facebook hirdetéseket futtatunk, melyek erősítik egymást.

Korábbi írásunkban már hangsúlyoztuk a piacvezető közösségi média jelentőségét, miszerint egy kutatás alapján 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon – ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka. Ez a két platform csoportosítja a Meta cég legtöbb felhasználóját nem csak hazánkban, de világszerte.

Lássuk, miként fordíthatjuk előnyünkre ezt a hatalmas közönséget!

A célközönség ott van!

Az előző számokat újra felidézve hatalmas a célközönség a Meta rendszereiben. És ez nem minden! A jelenlévők között is számos demográfiai csoportról beszélhetünk, így talán túlzás nélkül állíthatjuk, hogy szinte nem számít, hogy a Te vállalkozásod kinek szól, a Metán meg kell találnod a kívánt közönségprofilt.

Napjainkban már mind az idősebb, mind pedig a fiatalabb generációk rendelkeznek Facebook és/vagy Instagram profillal, és a térhódító TikTok-tól sem kell még jó ideig fenyegető konkurenciaként tartani: a dinamikusan növekvő, ám a Meta felhasználói számát meg sem közelítő TikTok videós platform esszenciáját a Meta is igyekszik saját felületeibe beépíteni a Reels funkciók formájában, ezzel igyekezve megőrizni pozícióját, és továbbra is minden generációnak elsőszámú kommunikációs eszköze lenni.

Ha már a demográfiai célközönségről megbizonyosodhatunk, más fajta szegmentálási módok is elérhetőek ezen túlmenően, így példának okáért az érdeklődés szerinti célzás lehetősége, vagy a B2B szegmens.

A B2C esetén business to customers jelenségről, azaz az kiskereskedelmi forrásokról beszélünk, míg a B2B – business to business – a vállalkozói célközönséget foglalja magában. A döntéshozók ugyanis ugyancsak a Meta rendszereiben töltik szabadidejük egy részét (elvégre ne felejtsük, hogy bárki, aki B2B célpont, nem szűnik meg az lenni, miután elhagyja az irodát, ő ugyanúgy online van), sőt, vállalkozásaikat is felsorakoztatják a platformokon, akik ugyancsak elérhetők a megfelelő célzással és üzenettel.

Mindezekért kiváló lehetőség a célközönség megtalálására, hogy a Hirdetéskezelőt használva többek között demográfiai adatokat, foglalkoztatási ágazatot, végzettséget, érdeklődési köt is megadhatunk, de még az éppen utazókat is elérhetünk.

Kiszolgál Téged

A Meta Hirdetéskezelője szinte az összes célzási lehetőséget és hirdetési formátumot kihasználhatóvá teszi. Legfeljebb a kreativitásunk, a marketing tapasztalatunk és a grafikai ismereteink korlátozhatnak bennünket, hiszen amint azt a Megoldás Marketing ingyenesen letölthető Facebook kisokosában is részletezzük, a képes és galériás hirdetésektől fogva a videós és teljes képernyős élményeket szolgáltató reklámokig a Meta mindennemű kreatív formához megjelenítést biztosít. Készíthetünk egyszerű üzeneteket rendkívül esztétikus képekkel, vagy rövid animációkat, a cél az, hogy olyasmit mutassunk, ami felkelti a felhasználó érdeklődését, és arra ösztönzi, hogy tovább kutasson az adott termék/szolgáltatás kapcsán. Ezért is fontos a grafikai érzék és a jó marketing összhangja, vagy a megbízható marketinges ügynökség, aki mindezeket képes kombinálni ügyfelei számára.

A hirdetési formákon túl a Meta a kampánycélok meghatározásában is segít. Célunktól függően növelhetjük oldalunk kedvelőinek számát, alkalmazásunkat terjeszthetjük, weboldalunkra közvetíthetünk felhasználókat, tranzakció-orientált vagy egyéb konverziós és remarketing hirdetéseket futtathatunk.

A Meta az általad képviselt iparágtól, vállalkozástól és célkitűzéstől függően számos testreszabott opciót kínál, amelyeket beépíthetünk a hirdetésekbe egy konkrét cselekvésre való felhívással.

Mindezt kiegészítik az olyan algoritmusok és mutatószámok, amelyekkel láthatjuk, hogy melyik szegmens(ek) teljesített(ek) a legjobban.

Versenytársak körülöttünk

A versenytárselemzés hatékony eszközei között tartjuk számon a Meta platformjait. Egyszerű utánajárással megállapíthatók, hogy konkurenseink milyen üzenetekkel és grafikákkal igyekeznek megragadni fogyasztóikat, ezen túlmenően pedig a versenytársak hirdetéseivel találkozva megtudhatjuk kampányaik néhány paraméterét.

Felhasználók interakciói

Szinte minden hirdetési formátum tartalmaz némi szöveget és vizuális elemeket, ami lehetőséget biztosít számunkra mind a vállalkozás leírására, mind a tevékenység bemutatására. Ennél is fontosabb, hogy interakcióra bíztathatók felhasználóink, amivel nem pusztán visszajelzést kaphatunk, de a felhasználók által generált tartalom gyakran felülmúlja a célzottan beállított hirdetéseket, mivel az utóbbiak könnyebben azonosíthatók, a felhasználók ismerősei is értesülnek egy-egy hozzászólásról vagy kedvelésről, és organikus találatokat nyerhetünk azáltal, hogy a Meta relevánsnak és „trendinek” találja 1-1 népszerűbb posztunkat.

Hasznos funkció továbbá, hogy nyomon követhető, felhasználóink mit is csinálnak a Meta elhagyása előtt (például a Facebook oldalunkon – pl. elérés, hirdetési elkötelezettség), egészen a Facebookon kívüli eseményekig (pl. konverziók, bevételek).

Az egyetlen követelmény ehhez, hogy telepítsük a Facebook-képpontot a webhelyünkre (vagy, amennyiben alkalmazásról van szó, akkor az alkalmazásba egy ún. SDK-t).

A webhelyhez kapcsolódóan mindenképp meg kell jegyeznünk, hogy a Facebook kiváló a közönség figyelmének fenntartására, és a vállalkozásunk aktualitásának kiközlésére, ezért kis túlzással tekinthetünk rá úgy, mint egy második webhelyre. Fontos hangsúlyozni, hogy az önálló weboldal megléte azonban napjainkban elengedhetetlen, ezzel egy későbbi cikkünkben foglalkozunk majd.

A Meta kulcsa a jó hirdetés. Ne feledjük, a legtöbb felhasználó azzal a szándékkal nyitja meg a Facebookot, hogy ott is maradjon, hogy böngészhesse az ismerősei, követett oldalai tartalmát.

Ha azonban a hirdetésed meggyőző, figyelemfelkeltő, a paraméterek jól beállítottak és a célzás is kellően releváns, a hirdetés kellően csábító lesz ahhoz, hogy a felhasználó elhagyja a Facebookot, és felkeresse az oldaladat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.